Bentley1

 

 
  • Despre
  • Detalii tehnice
  • Galerie foto
  • Video

  • În aprilie 1955 uzinele Bentley si Rolls Royce lanseaza in paralel doua modelel noi : Bentley S1 si Rolls Royce Slver Cloud . Acestea inlocuiesc Bentley R-Type si Rolls Royce Silver Dawn. Aceasta generatie noua de masini marcheaza o schimbare importanta in strategia companiei , fiind stopata producerea separata de Bentley si Rolls Royce. De aceea , pentru prima data masinile arata exact la fel , cu exceptia logo-urilor si grilelor de radiator. Preformantele noului Bentley S1 sunt aceleasi cu cele ale lui Rolls Royce Silver Clod.

    Ambele modele sunt echipate cu un motor de 4,9 litri si 6 cilindri in linie , produs de Rolls Royce. Seria S de la Bentley inlocuia modelul R type , care era in productie inca din 1946. Modelul S era mai spatios , cu caroseria din otel si aluminiu ,cu un aspect cu totul nou , sportiv si modern pentru acea epoca. Au mai fost aduse si niste inbunatatiri de ordin tehnic : suspensie mai moale cu un reglaj electric al amortizoarelor spate, servodirectie, servosistem de franare cu doua pompe, cutie de viteze automata in 4 trepte , ca capacitatea de a selecta rapoarte individuale daca se doreste . In decursul timpului au fost aduse trei modificari modelului Bentley seria S :

    • Din 1957 sunt disponibile doua tipuri de caroserii , una standard si una lunga .
    • Din 1959 modelul S1 este inlocuit cu modelul S2 , care avea un motor cu totul nou, mai puternic ,cu 8 cilindri in V ( V8 )
    • In 1962 este inlocuit modelul S2 cu S3 , care a beneficiat de un facelift , mai modern , cu 4 faruri

    La sfarsitul anului 1965 este oprita productia modelului S3,care este inlocuit cu Bentley seria T (cu o caroserie complet noua , monococa, fara sasiu).
    In acelasi timp Rolls Royce inlocuieste modelul Silver Cloud 3 cu Silver Sadow. Masina prezentata este a 80-a masina produsa de Bentley si a fost cumparata in 1955 de catre un actionar al Universal Pictures, care locuia in Beverly Hills. Zece ani mai tarziu , masina a ajuns in Anglia la Lord Robert W. , care a folosit- o ca masina personala la castelul sau din Northampton. Masina a fost pastrata foarte bine si totul este original .

  • Productie : 3072 bucati , intre 1955-1959
    Modelul expus are numarul 80 din seria S
    Asamblare : uzina Crewe , Cheshire, Marea Britanie
    Clasa : Full-size luxury car
    Tip : Saloon , 4 usi , 5 locuri
    Tip motor : Rolls Royce 4887 cm3 , 6 cilindri in linie , benzina
    Aspiratie : normala , doua carburatoare gemene
    Compression ratio 6,6:1
    Transmisie : 4 trepte automata - secventiala
    Performante testate de revista britanica „ The Motor” in 1957 :
    Acceleratie 0-100 Km/h : 13,1 sec.
    Viteza maxima :185 Km/h
    Consum 17,5 l/100 km
    Caroserie : sasiu din otel , caroserie independenta din otel si aluminiu
    Suspensie hidraulica reglabila
    Lungime : 5378 mm
    Latime : 1898 mm
    Inaltime : 1631 mm
    Ampatament : 3100 mm
    Greutate 1824 kg
    Predecesor : R Type
    Urmas : T Type.

  • video

 





Copyright © 2014 - 2017. All rights reserved.
Developed by OGMIOS