Nash-1

 

 
  • Despre
  • Detalii tehnice
  • Galerie foto
  • Video

  • Nash Motor Company a fost fondata in 1916 de catre fostul director al General Motors, domnul Charles W. Nash. Fabrica a fost construita in orasul Kenosha, Wisconsin, SUA si a functionat intre anii 1917-1938.

    Chiar daca au fost masini de nisa, compania s-a bucurat de un mare succes, ea producand masini pentru clasa de mijoc, care in acei ani se bucura inca de prosperitate. Si acum lumea isi aduce aminte de sloganul companiei :” Da clientului mai multe decat a platit!” , lucru rar intalnit in zilele nostre.

    Din 1938 si pana in 1954, compania devine divizie Nash – Kelvinator Corporation.

    Productia de masini a mai continuat si in perioada 1954-1957, dupa crearea American Motors Corporation.

  • Motorizare : 6 cilindri in linie , 3300 cmc , 62 CP, carburator downdraft, benzina.
    Cutie manuala cu 3 trepte , transmisie spate prin cardan. Sistem electric la 6 volti.
    Masina venea cu mai multe noutati tehnice pentru vremea aceea :
    -cutie de viteze Sinchro-Safety-Shift Transmission ( deci cutie de viteze sincronizata ) .
    -motorizare performanta in 6 cilindri , cu pistoane din aluminiu.
    - a fost imbunatatita ungerea cu ulei a motorului si s-a montat un termostat pentru ulei.
    -viteza maxima constructiva 105 Km/ora .
    - designul exterior a fost modernizat prin cromarea integrala a mai multor elemente ( faruri , manere portiere , lumini de pozitii ) ,rotile au capatat spite din otel in locul celor din lemn, rotile de rezerva au fost montate pe aripile din fata.
    - s-a montat in spatele masinii un potbagaj din lemn imbracat in piele .
    Au fost aduse imbunatatiri si pentru confortul pasgerilor:
    - sasiul si caroseria au fost pentru prima oara insonorizate (pentru a preveni sunetul metal-pe-metal ) .
    - suspensia a fost inbunatatita datorita noilor rulmenti si a amortizoarelor antivibratii .
    -interiorul era luxos , cu tesatura din mohair , jaluzele-rulou din matase , buzunare pe usi , cotiere, plafoniere .
    - scaunul soferului a devenit reglabil , panoul de bord cu cadrane albe si cifre din ebonita ( pentru o mai buna vizibilitate ).
    - pentru pasagerii din spate au fost montate scrumiere.
    - au fost montate panouri din lemn masiv de nuc .

    Masina prezentata a fost achizitionata din SUA de la doamna Mary W. care provine dintr-o familie instarita si are o istorie interesanta :
    Tatal ei ,care detinea o fabrica de bere , a cumparat masina in 1932 si i-a lasat-o mostenire . In 1971 sotul doamnei Mary a inceput restaurarea motorului , dar din nefericire in 1972 a decedat . Doamna s-a maritat din nou si cel de-al doilea sot a finalizat restaurarea motorului , dar in urmatorii ani a decedat si el. In 1986 cel de-al treilea sot al doamnei Mary a revopsit masina si a incheiat procesul de restaurare , masina fiind folosita ocazional la plimbari in jurul orasului Lincoln , Nebraska.

    Castigatoarea locului 3 la Concursul de Eleganta Sinaia 2015.

 





Copyright © 2014 - 2017. All rights reserved.
Developed by OGMIOS