Dodge DU 1

 

 
  • Despre
  • Detalii tehnice
  • Galerie foto
  • Video

  • Compania Dodge Brothers a fost fondata in anul 1914 de cei doi frati John Francis si Horace Elgin Dodge. Ei au fost actionari si constructori de motoare pentru Ford Motor Company. In noiembrie 1914 au produs prima lor masina , cu motor in 4 cilindri – Dodge model 30 si astfel a luat nastere Dodge Brothers Motor Vehicle Company . Curand cei doi frati au primit comenzi pentru masini de la armata americana si au fost utilizate la scara larga in primul razboi Mondial,ca masini de personal si ambulanta.

    Deja in 1916 Dodge devine al patrulea producator de masini din Statele Unite , cu peste 70.000 de mii de vehicule livrate si in 1920 , au urcat pe locul al doilea. Din pacate la finele anului 1920 cei doi frati au murit si vaduvele lor au vandut compania pentru suma de 146 milioane de dolari , devenind Dodge Brothers Company Dilon Read &Co. Au fost facut unele modificari la linia de productie si in 1927 a fost introdusa o noua gama de masini , cu moatoare noi in sase cilindri : Dodge Standard Six si Dodge Victory Six.

    In 1928 compania a fost vanduta din nou catre tanarul om de afaceri Walter P. Chrysler , cu suma de 175 de milioane de dolari. In timpul celui de-al doilea razboi mondial Dodge a produs camioane militare , cu tractiune integrala , care au avut o reputatie foarte buna , ele fiind produse si dupa 1945 .

    In anii `60 Dodge a intuit apetitul americanilor pentru masinile cu motoare supradimensionate si a introdus pe piata linia Lancer , iar mai apoi linile Charger si Coronet R/T , care au devenit simboluri pentru generatia muscle cars.

    Impreuna cu toate celelalte filiale Chrysler, in 1998 , Dodge a fuzionat cu Daimler-Benz si curand a devenit lider in vanzarile holdingului.

  • Dodge DU a adus la lansarea sa in 1935 un design nou : masina avea un plafon mai jos , o grila a radiatorului mai ingusta si mai inalta , faruri si lampi spate in forma de glont ( bullet shape ) , podeaua a fost coborata , pentru un centru de greutate mai jos , capacul de la radiator a fost ascuns si in locul lui a fost montata sigla Dodge .

    De asemanea au foast aduse si multe noutati tehnice : frane hidraulice , aprindere de tip nou-Autolite , ambreiaj ventilat , soc automat , arcuri lamelare la suspensia fata , a fost inbunatatita directia – Easy Stering , distributia greutatii masinii a fost imbunatatita pentru marirea stabilitatii, iar compartimentul interior a fost marit prin mutarea motorului cu 24 de centimeri mai in fata .

    Motorizare de tip flat head - SV ( cu valvele in lateral) 3600 cmc , 6 cilindri in linie , 92 CP / 3600 rpm , benzina , carburator downdraft
    Consum mediu : 16,5 litri/100Km ;
    Transmisie : cutie manuala in 3 trepte , sincronizata , roti motrice spate;
    Perioada de fabricatie : 1935-1936, in numar de 193 de exemplare .
    Starea masinii : restaurata integral.
  • video

 





Copyright © 2014 - 2017. All rights reserved.
Developed by OGMIOS