1

 

 
  • Despre
  • Detalii tehnice
  • Galerie foto
  • Video

  • Business-ul Jaguar a fost fondat in 1922 ca Swallow Sidecar Company de catre doi motociclisti entuziasti William Lyons si William Walmsley . Initial au fost produse doar motociclete , iar mai apoi caroserii pentru autoturisme . In 1934 Walmsley iese din afacere si firma este redenumita in SS Car Limited. In 1935 este lansata prima masina tip saloon cu motor de 2,5 litri , iar mai apoi seria de masini sport SS-90 si SS-100.
    In martie 1945 actionarii de la SS Cars hotarasc schimbarea denumirii in Jaguar Cars Limited. Presedintele companiei Lyons justifica schimbarea numelui : “ Spre deosebire de SS , numele de Jaguar este distins si nu poate fi confundat cu alta denimire straina “( fiind dupa al doilea razboi mondial , face referire la SS-ul nazist ) .
    Sub acest nume Jaguar incepe productia mai multor serii de masini de mare succes international : XK120 (1948-1954), XK140 (1954-1957) , XK150 ( 1057-1961) ,si E-Type (1961-1975) , toate avand sigla Lyons’ si sloganul “ da valoarea banilor “ .
    Toate masinile pe care le-a produs Jaguar s-au distins prin inalta performanta a motoarelor , celebru fiind motorul cu 6 cilindri in linie cu dublu ax cu came , proiectat de inginerii de la uzinele Coventry . Acesta avea chiulasa hemisferica , supape inclinate la 45 de grade si a echipat masinile din perioada anilor ’50.
    In prezent Jaguar produce seria XE ( compact executive ) ,seria F-type ( sport convertibila ), Seria XJ ( full size luxury saloon ) si seria R (sport supercharged ).
    Compania a avut succese majore si in motorsport , in special in cursa de la Le Mans 24 Hours , unde a obtinut prima victorie in 1951 si apoi in 1953 cu C-Type. Apoi trei ani la rand , in 1955 , 1956 si 1957 cu D-type. In 1999 Jaguar a intrat si in competitiile de Formula 1 cu Jaguar R5.

  • Jaguar E-type sau XK-E pentru piata Nord Americana , este o masina sport britanica , produsa de Jaguar Cars Ltd. intre anii 1961-1975.
    Este o combinatie intre frumusete , performanta si competitivitate , devenita “icon car in anii “60. In acei ani , cand majoritatea masinilor aveau frane cu tamburi , suspensie spate rigida si performante mediocre , E-Type intra in scena cu 240 Km/h si cu 7 secunde de la 0 la 100 km/h ; alte inovatii au fost caroseria monococa , discuri de frana pe toate rotile , servodirectie , suspensie independenta fata/spate , si un design fara concurenta . De fapt conceptul E-type a fost bazat pe cel mai faimos model de curse din lume : Jaguar D-type , care a castigat cursa de la Le Mans trei ani consecutiv ( 1955-1957 ).
    In martie 2008 Jaguarul E-Type a fost desemnat in The Daily Telegraph pe locul intai in top 100 cele mai frumoase masini din lume. In 2004 Sports Car International Magazine a plasat E-Type pe locul intai in Top Sports Cars of the 1960 .
    Insusi Enzo Ferrari a demunit-o “ Cea mai frumoasa masina produsa vreodata “ .
    Seria I de masini a fost produsa in doua variante de motorizare :
    - 3,8 litri 6 cilindri in linie , 2 carburatoare- intre anii 1961-1964 ,
    - 4,2 litri 6 cilindri in linie , 3 carburatoare – intre anii 1965-1967.

    Seria II a fost produsa intre anii 1967-1970 , si a beneficiat doar de schimbari de design cerute de noile norme de siguranta : au fost modificate barele de protectie , au fost eliminate protectiile din sticla de pe faruri , etc.

    Seria III – 1971-1976 : a insemnat o schimbare in design , dar mai ales in ceea ce priveste performantele . Astfel a fost introdus un nou si foarte puternic motor V12 cu 4 carburatoare Stromberg . Caroseria a devenit mai mare ( pentru a face loc noului mortor V12 ) , franele au primit discuri mai mari , iar servodirectia a fost imbunatatita. De asemenea a fost introdus un nou sub-model 2+2 coupe cu 4 locuri .

    1971 Jaguar E-Type V12 , 2+2 Coupe date tehnice :
    Motorizare : 5,3 Litri , V12 , 4 carburatoare Zenith-Stromberg , 340 CP /6200 rpm , 412 Nm/3600 rpm , benzina cu plumb.
    Viteza maxima constructiva 245 Km/h.
    Transmisie manuala sincronizata cu 4 trepte .
    Suspensie independenta pe toate cele 4 roti , cu geometrie anti-dive pe rotile din fata .
    Frane servoasistate cu dublucircuit si discuri ventilate fata/spate .
    Lungime 468 cm. Latime 167 cm.
    Ampatament 266 cm.





Copyright © 2014 - 2017. All rights reserved.
Developed by OGMIOS