- Despre
- Detalii tehnice
- Galerie foto
- Video
-
Nash Motor Company a fost fondata in 1916 de catre fostul director al General Motors, domnul Charles W. Nash. Fabrica a fost construita in orasul Kenosha, Wisconsin, SUA si a functionat intre anii 1917-1938.
Chiar daca au fost masini de nisa, compania s-a bucurat de un mare succes, ea producand masini pentru clasa de mijoc, care in acei ani se bucura inca de prosperitate. Si acum lumea isi aduce aminte de sloganul companiei :” Da clientului mai multe decat a platit!” , lucru rar intalnit in zilele nostre.
Din 1938 si pana in 1954, compania devine divizie Nash – Kelvinator Corporation.
Productia de masini a mai continuat si in perioada 1954-1957, dupa crearea American Motors Corporation.
-
Motorizare : 6 cilindri in linie , 3300 cmc , 62 CP, carburator downdraft, benzina.
Cutie manuala cu 3 trepte , transmisie spate prin cardan. Sistem electric la 6 volti.
Masina venea cu mai multe noutati tehnice pentru vremea aceea :
-cutie de viteze Sinchro-Safety-Shift Transmission ( deci cutie de viteze sincronizata ) .
-motorizare performanta in 6 cilindri , cu pistoane din aluminiu.
- a fost imbunatatita ungerea cu ulei a motorului si s-a montat un termostat pentru ulei.
-viteza maxima constructiva 105 Km/ora .
- designul exterior a fost modernizat prin cromarea integrala a mai multor elemente ( faruri , manere portiere , lumini de pozitii ) ,rotile au capatat spite din otel in locul celor din lemn, rotile de rezerva au fost montate pe aripile din fata.
- s-a montat in spatele masinii un potbagaj din lemn imbracat in piele .
Au fost aduse imbunatatiri si pentru confortul pasgerilor:
- sasiul si caroseria au fost pentru prima oara insonorizate (pentru a preveni sunetul metal-pe-metal ) .
- suspensia a fost inbunatatita datorita noilor rulmenti si a amortizoarelor antivibratii .
-interiorul era luxos , cu tesatura din mohair , jaluzele-rulou din matase , buzunare pe usi , cotiere, plafoniere .
- scaunul soferului a devenit reglabil , panoul de bord cu cadrane albe si cifre din ebonita ( pentru o mai buna vizibilitate ).
- pentru pasagerii din spate au fost montate scrumiere.
- au fost montate panouri din lemn masiv de nuc .Masina prezentata a fost achizitionata din SUA de la doamna Mary W. care provine dintr-o familie instarita si are o istorie interesanta :
Tatal ei ,care detinea o fabrica de bere , a cumparat masina in 1932 si i-a lasat-o mostenire . In 1971 sotul doamnei Mary a inceput restaurarea motorului , dar din nefericire in 1972 a decedat . Doamna s-a maritat din nou si cel de-al doilea sot a finalizat restaurarea motorului , dar in urmatorii ani a decedat si el. In 1986 cel de-al treilea sot al doamnei Mary a revopsit masina si a incheiat procesul de restaurare , masina fiind folosita ocazional la plimbari in jurul orasului Lincoln , Nebraska.Castigatoarea locului 3 la Concursul de Eleganta Sinaia 2015.