- Despre
- Detalii tehnice
- Galerie foto
- Video
-
A fost odata ca niciodata o printesa a Casei Regale , care avea un vis...Voia o masina eleganta, cu stil, puternica dar cu trasaturi fine, care sa ii hraneasca dorinta de aventura pe soselele Marii Britanii de la mijlocul secolului XX.
Acest vis s-a materializat sub acoperisul fabricii Vanden Plas, un vis in editie limitata care a luat numele de Princess Limousine.
Aceasta bijuterie pe roti a fost fabricata din 1956 pana in 1968, intr-un numar de aprox. 200 de exemplare. Primele masini au fost comandate de Casa Regala si au fost folosite pentru delegatii de stat, nunti si deschiderea Parlamentului, iar in secret de printesa Margareta, in timpul iesirilor romantice.
Ulterior aceste masini s-au produs numai la comanda , ele fiind achizitionate de oamenii de afaceri de success din Marea Britanie, Eurpoa si Statele Unite.
Forma masinii a fost inspirata dupa Rolls Royce Wraith model Hooper Empress si a fost echipata cu un motor cu 6 cilindri tip Track , cu capacitate cilindrica de 4000 de cm3,121 BHP, fiind acoperit de o superba caroserie din aluminiu realizata manual. De-a lungul timpului, in special in Statele Unite, multe dintre acestea au fost facute sa semene cu Rolls Royce Wraith. Grila de radiator a fost schimbata cu una de Rolls Royce Wraith iar siglele au fost schimbate din Princess in Rolls Royce. Ca urmare, proprietarii care cumparau la mana a doua aceste masini le reinregistrau ca fiind Rolls Royce. Datorita acestui lucru se fac confuzii in randul vanzatorilor de Princess.Totusi mai ales datorita seriei foarte limitate in care s-au produs , ele sunt o piesa valoroasa in garajul oricarui
colectionar de masini.
Ultima masina din seria Princess Limousine a fost produsa tot pentru Familia Regala , a fost tinuta in stoc si apoi livrata in 1972 catre The Royal Mews (Royal Mews este o ramură importantă a „ Lord Chamberlain's Office” și asigură transportul rutier al Reginei și membrilor Familiei Regale atât cu trăsura trasă de cai , cat și cu mașini cu motor). -
Productie : 200 bucati , intre 1956-1968
Pretul la lansare 3047 Lire Sterline
Clasa : Large Saloon/Limousine
Tip : Saloon , 4 usi , 7 locuri
Tip motor : 4000 cm3 , 6 cilindri in linie , 121 BHP, benzina
Aspiratie : normala , carburator
Performanta :0-60 mph : 26,o sec.
Viteza maxima : 75 mph
Cuplu : 185 lb/ft
Consum 13 mile/gallon , aprox. 20 l/100 km
Caroserie : sasiu din otel , caroserie independenta pe cadru din lemn si tabla din
aluminiu lucrata manual
Suspensie fata : independenta cu arcuri elicoidale
Suspensie spate: punte rigida si arcuri cu foi
Transmisie : ax cardanic-punte spate , cutie manuala cu 4 trepte
Lungime : 5461 mm
Ampatament : 3353 mm
Latime : 1842
Greutate : 2121 KG.