- Despre
- Detalii tehnice
- Galerie foto
- Video
-
Compania Dodge Brothers a fost fondata in anul 1914 de cei doi frati John Francis si Horace Elgin Dodge. Ei au fost actionari si constructori de motoare pentru Ford Motor Company. In noiembrie 1914 au produs prima lor masina , cu motr in 4 cilindri – Dodge model 30 si astfel a luat nastere Dodge Brothers Motor Vehicle Company . Curand cei doi frati au primit comenzi pentru masini de la armata americana si au fost utilizate la scara larga in primul razboi Mondial,ca masini de personal si ambulanta.
Deja in 1916 Dodge devine al patrulea producator de masini din Statele Unite , cu peste 70.000 de mii de vehicule livrate si in 1920 , au urcat pe locul al doilea. Din pacate la finele anului 1920 cei doi frati au murit si vaduvele lor au vandut compania pentru suma de 146 milioane de dolari , devenind Dodge Brothers Company Dilon Read &Co. Au fost facut unele modificari la linia de productie si in 1927 a fost introdusa o noua gama de masini , cu moatoare noi in sase cilindri : Dodge Standard Six si Dodge Victory Six.
In 1928 compania a fost vanduta din nou catre tanarul om de afaceri Walter P. Chrysler , cu suma de 175 de milioane de dolari. In timpul celui de-al doilea razboi mondial Dodge a produs camioane militare , cu tractiune integrala , care au avut o reputaie foarte buna , ele fiind produse si dupa 1945 .
In anii `60 Dodge a intuit apetitul americanilor pentru masinile cu motoare supradimensionate si a introdus pe piata linia Lancer , iar mai apoi linile Charger si Coronet R/T , care au devenit simboluri pentru generatia muscle cars.
Impreuna cu toate celelalte filiale Chrysler,in 1998 , Dodge a fuzionat cu Daimler-Benz si curand a devenit lider in vanzarile holdingului.
-
Motorizare : 6 cilindri in linie ,3400 cmc , 58 CP/3000 rpm, carburator , benzina.
Transmisie : semiautomata in 3 trepte , selective sliding
Perioada de fabricatie : 1928-1929
Pretul la lansare 1300 de dolari.
Masina a fos o editie speciala, care a comemorat 10 ani de la terminarea primului razboi mondial.
Este prima masina cu care un roman ( Petre Cristea ) a participat la raliul de la Monte Carlo si a ocupat un onorabil loc 11. - video